Jump to content
BuFnITZa

Alan Wake Review

Recommended Posts

205887d1346354833-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-aw-logo.jpg

INTRODUCERE

Pe la inceputurile acestui an despre care se povestea ca va aduce sfarsiturile lumii, mai exact prin luna Aprilie a lui 2012 stateam eu cuminte in bancuta mea invatand pentru ora de matematica nestiind ca in curand o alta capodopera digitala avea sa mi se-arate asaltandu-mi situatia scolara cu multe ore pierdute in fata PC-ului. Deci si prin urmare dupa cum spuneam am aflat de la un oarecare tovaras de un anume Alan Wake care se vrea a fi un Resident Evil 4 + Darkness Falls care sa lansat in 2 Martie al lui 2012 proaspat iesit de sub aripa ocrotitoare a lui Remedy Entertainment. Alan Wake a primit punctaje mari de la majoritatea site-urilor de gaming adunand 9/10 puncte de la IGN, 8,5/10 de la Game Spot si Game Informer, 83/100 de la Metacritic ceea ce nu a facut decat sa confirme faptul ca Alan Wake este un mare hit pe PC la fel ca sip e console.

BESTSELLER STORY

Protagonistul jocului este( biiiiiiig surprise) Alan Wake, un scriitor de thrillere care nu a mai fost in stare sa scrie nici macar o compunere de clasa a 4-a in ultimii 2 ani. Jocul incepe cu Alan si blonda focoasa care vine la pachet cu orice bogatas, numita aici Alice, (Alan si Alice... inca ma face sa rad asocierea asta de nume) pe un bac ce se indreapta spre Bright Falls, oraselul in care se va petrece tot jocul. Bacul ii livreaza pe cei 2 si pe masina lor la locatia care "probabil" il va ajuta pe Alan sa treaca peste blocajul sau psihic si sa se apuce din nou de scris. Desigur ca Alan nu stie asta, iar cand cei doi ajung la cabana pe care au inchiriat-o pe Cauldron Lake iar Alice ii arata ca i-a pregatit o masina de scris, in speranta ca o va putea folosi, Alan se enerveaza( voi nu v-ati enerva daca ati afla ca vacanta voastra e doar un truc pentru a putea lucra mai mult? ) si pleaca furios din cabina. Cand ii era supararea mai draga si nervii mai dulci o aude pe Alice urland cat o tineau rarunchii si da buzna in cabana doar pentru a o vedea pe Alice fiind trasa la fundul lacului de "ceva", iar Alan ca un gentleman ce este sare dupa ea lesinand la cateva secunde dupa ce a intrat in apa. Trezinu-se o saptamana mai tarziu Alan afla ulterior ca nu a mai existat nimic pe Cauldron Lake de 30 de ani. Asa incepe povestea unui horror senzational devenit realitate pe care scriitorul nu isi aminteste sa-l fi scris. Iluzia realitatii fiind incet-incet spulberata de evenimente nebunesti prin care trece acesta. Disperarea produsa de inabilitatea de a discerne ce e adevarat si ce nu, ce a fos vis si ce a fost realitate este adancita de o realizarea treptata si coerenta ca tot ceea ce a facut si ce face nu sunt actiuni controlate de propria persoana.

205911d1346358155-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-rsz_aw-light.png

LUMINOASA ORIGINALITATE

Originalitatea jocului nu se trage doar din povestea senzationala ci si din faptul ca aici inamicii sunt invincibili pana cand puneti lanterna pe ei si dati in laturi intunericul care ii apara de orice fel de arme conventionale. Aveti la dispozitie diferite modele de lanterne care variaza de la mici lanterne care incap in orice buzunar la lanterne mari care au maner deoarece nu le puteti cuprinde cu mana. In functie de lanterna se modifica intensitatea luminii emise de aceasta si deci efectul asupra posedatilor care va vaneaza. Pe langa lanterne de mana in joc mai exista si lanterne industriale, care va ajung pana la piept si care vaporizeaza instant otice posedat prins in raza sa de actiune. Checkpoint-urile sunt de obicei felinare cu un generator care trebuie pornit langa ele, in momentul poririi unui felinar toti inamicii care va inconjoara sunt imediat distrusi. Arsenalul aducator de lumina include pe langa lanterna portabila a lui Alan si sursele mari de lumina in AW mai sunt prezente si flare-uri, flare gun-uri si flashbang-uri.

205890d1346354833-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-aw-light-flare.jpg

205899d1346354973-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-aw-mob-light.jpg

205900d1346354973-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-aw-pasari.jpg

ELEMENTE OMNIPREZENTE

Grafica din AW este un amalgam ciudat de elemente caracteristice anului 2010 (anul lansarii versiunii pentru console) si anului 2012. Componentele specifice capacitatilor de game development din 2010 sunt partial unele poligoane cam ascutite dar in cea mai mare parte ele sunt reprezentate de unele texturi cam low-res insa care sunt de obicei trecute cu vederea caci si din cauza ca fiindca atunci cand ele isi arata scafarlia pixelata jucatorul este prea ocupat cu fuga de un taran posedat, de 2,5 m care cara un topor. Elementele caracteristice atotputrernicului an 2012 sunt reprezentate in general de lucrurile mai putin statice si mai mult dinamice cum ar fi apa, care mie mi se pare a fi foarte ok simulata si renderizata, sau, unul din deliciile jocului, fumul… omniprezentul si nelipsitul fum, sau ceata dupa caz. In orice forma ar veni ceata este genial realizata, acest lucru observandu-se inclusive dupa cum se comport alumina umilei voastre lantern cand intalneste cate un norisor de ceata sau de fum, lucru cu atat mai important cu cat acesta este primul joc in care fumul este unul dintre elementele principale artistice ale jocului. In timp ce in alte jocuri fumul are un rol ori direct, in gameplay ( de ex o grenada fumigena) ori strict artistic, dar numai pe fundal( de ex o cladire/oras/zona distrusa din care se ridica un norisor de fum) in timp ce in AW fumul si ceata au un rol primar in atmosfera si impact artistic.

205894d1346354833-pentru-imaginile-text-uploadati-pozele-aici-aw-smoke-graphics.jpg

Iata cum se imbina intr-un mod stupefiant ceata si lumina lunii.

Sunetul este si el impunator si se poate observa inca de la primele cateva zeci de minute de gameplay ca in acesta a fost turnata o cantitate impresionanta de timp, atentie si inspiratie pura. Muzica se muleaza frumos pe ansamblul complex dintre grafica si gameplay contribuind masiv la creearea unei atmosfere calme dar nelinistitoare, aceasta fiind foarte subtila si greu de observat insa fara ea jocul isi pierde aproape o treime din farmec, cel putin asa mi sa parut mie cand am incercat sa joc cu boxele inchise.

CONCLUZIE

Alan Wake este un joc briliant pentru majoritate, un joc din categoria “unul la 10 ani” pentru fanii genului si destul-de-mult-peste-medie pentru critici. In oricare categorie te-ai regasi AW merita jucat chiar daca il veti juca pe cel mai scazut nivel de dificultate doar de dragul story-ului naucitor sau al graficii supracizelate jocul chiar merita incercat mai ales cu cele 2 DLC-uri aparute ulterior, The Signal si The Writer care contiua, in ordinea aparitiei, povestea jocului neavand insa nici un final clar asa cum se intampla in fiecare joc sau film horror care se respecta.

Cerinte de sistem:

MINIMUM

OS: Win Vista 32

CPU:

-Intel: Core 2 Duo E4400 2.0GHz

-AMD: Athlon 64 X2 Dual Core 5400+

GPU:

-Nvidia: GeForce 7900 GS

-AMD: Radeon HD 6545G2

RAM: 2 GB

Direct X: DX 10

HDD: 8 GB

RECOMMENDED

OS: Win 7 64

CPU:

-Intel: Core 2 Quad Q6700 2.66 GHz

-AMD: Athlon II X4 650

GPU:

-Nvidia: GeForce GTX 285

-AMD: Radeon HD 5830

RAM: 4 GB

Direct X: DX 11

HDD: 8 GB

Sursa: mygarage.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super joc.

Review-ul destul de slab, pe alocuri chiar mincinos. Vezi ca alea de pe computergames, in general, sunt mai bune.

Daca l-ati terminat pe asta, urmariti sa jucati si Alan Wake's American Nightmare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×