Jump to content
Sign in to follow this  
robotboy

Samsung Galaxy S8 Dual Sim oficial in Romania?

Recommended Posts

Salutari, am un prieten care vrea sa isi ia un Samsung Galaxy S8 doar ca insista ca acesta sa fie dual-sim. A fost in 2 reprezentante Samsung iar cei de acolo i-au spus ca modelul dual-sim nu este disponibil pentru Romania deocamdata, insa el se incapataneaza si spune ca nu are cum, ca pe eMag exista. Mi-am adus aminte de subiectul :Ce inseamna "nu este adus pe canal oficial?", si i-am dat link-ul sa se informeze putin. Este vorba de aceeasi chestie, nu? Daca il cumpara si pe parcursul celor 2 ani de garantie telefonul are vreo problema, cei de la service-urile autorizate Samsung nu-i vor repara telefonul pe garantie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca produsul nu este disponibil oficial pentru Europa/Romania si totusi il cumpara din Romania de la diverse magazine sau site-uri care il importa intr-un fel sau altul, atunci service-urile autorizate Samsung nu-i vor repara telefonul pe garantie, poate doar contra cost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde de cat e de serioasa firma de unde il cumpara. Nu va beneficia de garantia Samsung, dar in mod normal orice magazin (fizic sau online) trebuie sa iti ofere garantie pentru produsele comercializate prin intermediul service-urilor proprii sau a altor service-uri cu care au contract. Ca o respeca/ofera sau o refuza pe tot felul de scuze (exceptand socurile mecanice provocate de client care nu sunt acoperite de garantie) asta e alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg ca nu este o decizie inspirata sa-l achizitioneze in versiune dual-sim daca nu e venit pe canal oficial, dar daca nu-l pot convinge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decizia ii apartine. Stii cum e, risti si castigi (speri ca nu o sa ai probleme) sau risti si pierzi.

Uite o chestie recenta cu un magazin online care importa telefoane destinate altor piete decat Romania:

Quote

Aveti mai jos mesajul trimis celor de la Quickmobile... tind sa cred ca degeaba l-am trimis dupa tot ceea ce am citit aici. Am tot sunat dar nu se auzea decat un robot.
"Bună ziua!
Am achiziționat un Huawei p9 plus de la dumneavoastră și până acum nu și-a făcut niciun update.
Am discutat cu cei de la Huawei și iată ce răspuns am primit:

Iti multumim pentru informatia trimisa!
Referitor la solicitarea ta, pe baza codul IMEI aferent smartphone-ul, am verificat in baza noastra de date, iar dispozitivul este destinat comercializarii in Sinagapore, Asia, ceea ce este putin posibil ca acest dispozitiv sa primeasca  vreun update.
Actualizarile sunt trimise la nivel local de catre server, iar serverul din Asia nu se poate conecta la serverul din Europa.

Daca te putem ajuta si cu alte informatii, nu ezita sa ne contactezi!
O zi frumoasa,
Echipa Huawei Romania

Concluzia este că dumneavoastră mi-ați vândut un telefon care nu avea voie să fie vândut în România deoarece era clar că nu își va face update. Actualmente celelalte telefoane ca al meu folosesc
EMUI 5.0.1 versiune VIE-L09C432B379 , in timp ce al meu are programele inițiale de acum 1 an, nefacandu-si niciun update!!! EMUI 4.1 versiune VIE-L29C636B130!!!
Telefonul arata impecabil și funcționează impecabil, insa se văd diferente enorme între telefonul meu și celelalte telefoane ce își fac update.
Consider că m-ați înșelat vanzandu-mi cu bună știință un telefon ce nu avea ce sa caute pe piata din Romania. Nu doresc sa aud de trimiterea lui în service sau rescriere de soft. Eu nu am platit un telefon second- hand, am platit un telefon nou-nouț ce ar fi trebuit să funcționeze la parametri la care funcționează restul telefoanelor Huawei P9 plus, ce au soft ce își face update in tara noastră.
În plus, serviciul dvs de relații cu clienții este egal cu zero, deoarece am sunat in nenumărate rânduri și nu am dat decât de robotul dumneavoastră așteptând zeci de minute fara niciun rezultat (ultima așteptare 39 minute...și celelalte așteptări tot în jurul a 30 de minute fara niciun succes).
Doresc înlocuirea telefonului cu unul pe care ar fi trebuit să îl primesc încă de la inceput!
Aveți atașate mai jos copii ale facturilor. Telefonul are și o garantie suplimentara de 1 an."

Raspunsul magazinului:

Quote

Buna ziua,
    Produsul comandat, Huawei P9 se comercializează de către subscrisa SC Electro Mobile SRL în conformitate cu dispozițiile legii interne precum și a legislației europene, având inscripționat marcajul CE, ceea ce îl face conform cu utilizarea în orice țară din UE, inclusiv România. Nu există o contravenție care să sancționeze vânzarea în România a unui produs destinat de către producător a fi vândut în alte țări, în cazul de față - Asia, întrucât acest produs nu se vinde doar în Asia și nu este destinat a fi utilizat exclusiv în această regiune.
    Legea română (art. 12 HG 130/2015)  obligă vânzătorul să menționeze doar dacă există limitări ale utilizării produsului în România, ori în cazul acestui produs nu există astfel de limitări, el având inscripționat marcajul CE ceea ce îl face conform utilizării.
    Prin aplicarea marcajului CE, producătorul declară și își asumă responsabilitatea pentru conformitatea produsului cu toate cerințele aplicabile prevăzute de legislația comunitară de armonizare. Marcajul CE se aplică atât pe produse fabricate în statele membre cât și pe produse fabricate în țări terțe și comercializate în Spațiul Economic European. Prin urmare, marcajul CE nu indică faptul că un produs este fabricat în Spațiul Economic European, ci confirmă faptul că produsul îndeplinește cerințele legale pentru a fi comercializate pe piața europeană. Răspunsul reprezentantului din România că produsul este destinat pieței din Asia este unul pur comercial și ține de strategia de piață a producătorului și nu presupune faptul că acest produs nu poate fi folosit conform în Europa sau România, ci, cel mult faptul că Huawei a vândut acest produs pentru prima dată unui reprezentant din Asia. Subscrisa, în calitate de comerciant, nu are cum să cunoască în ce țară hotărăște producătorul să pună în vânzare pentru prima dată produsul său, iar atunci când achiziționăm produse de la alți comercianți ceea ce verificăm este dacă produsul poate fi folosit în Europa, inclusiv România, dacă are marcajul CE și dacă prezintă limitări de utilizare pe teritoriul României.
    În cuprinsul reclammatiei dvs., se face referire la update software, operațiune care se află în afara posibilității de control al subscrisei, primindu-se direct de la producător, update  care însă nu afectează utilizarea telefonului pentru scopul pentru care a fost conceput,  nefiind o lipsă de conformitate a acestuia, iar în al doilea rând acest update se primește la o dată  stabilită  în mod arbitrar de producător, dar se primește indiferent că un produs a fost pus in vânzare într-o țară sau alta.
O zi frumoasa!

P.S: Nu am de gand sa denigrez pe nimeni, incerc doar sa arat si dezavantajele pietei gri.
P.S.S: Raspunsul magazinului este corect d.p.d.v. legal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×