Jump to content

Punct

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Punct's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputation

  1. dragilor, dupa cum spune si titlul subiectului, PRIMELE sfaturi seo !!! sunt de acord cu ce ziceti voi, dar eu am oferit numai un inceput !!! ca sa stie omu de unde pleca, de unde incepe... intelegeti voi ? nu ma dau drept GOD al SEO-ului doar am zis 2 repere de inceput... am zis ceva ce am considerat eu ca ar fi important inainte sa adaugi continut site-ului tau. domnule eutu9 pe aici ati fost in ultimul timp ?
  2. A luat nastere nu cu mult timp in urma un nou director: Directorul Romanesc . Ce ofera: 1. Indexare GRATUITA 2. NU necesita BACKLINK (este optional) 3. O lista cu site-uri de ce-a mai mare calitate 4. Posibilitatea de a cauta site-urile in interiorul directorului 5. Afisare de PAGE RANK a tuturor site-urilor indexate 6. Transfer de PAGE RANK gratuit 7. Se accepta orice fel de site-uri (inclusiv dating, muzica) 8. Se accepta si site-urile hostate GRATUIT (lx.ro xhost.ro myforum.ro etc) 9. Site-urile sunt afisate dupa numarul de hit-uri, cu cat un site este mai vizitat cu atat va fi mai bine pozitionat in director. 10. Acceptare site-urilor se face intr-un termen de 24 de ore (deobicei mult mai putin) 11. Avem DOFOLLOW pe orice link, indeferent daca are backlink sau nu. Cred ca v-am oferit 11 motive destul de puternice pentru a va face sa va inscrieti TOATE site-urile voastre in director. Va asteptam cu cel mai mare drag in Directorul Romanesc Pentru orice fel de intrebari, nelamuriri, parteneriate si alte chestii aplicati aici pe forum, va raspund cu placere. Cu stima, Administratia www.director-romanesc.info
  3. Inscrierea in directoare Web este un procedeu util promovarii unui site Web, prin crearea de back link-uri si (in cazul adaugarii in DMOZ) catalogare intr-un anumit domeniu in care detinatorul site-ului activeaza. Dar, pentru inceput, ar fi bine sa definim ceea ce inseamna Director Web si ce ar trebui sa intelegem prin inscrierea in acest director Web. Director Web: Un site Web ce contine o baza de date cu link-uri trimise de catre webmasteri, spre a fi adaugate in diferite categorii ce au legatura cu scopul sau domeniul lor de activitate. Inscriere in directoare Web: Actiunea de trimitere a unor link-uri, in scopul adaugarii - inscrierii in directoare Web. In mare, un director Web e un site ce aduna link-uri trimise de webmasteri in categorii structurate dupa diferite criterii si le catalogeaza in consecinta. Raportul dintre motoarele de cautare si directoare. Cele mai importante motoare de cautare detin propriul director Web, pentru a folosi baza proprie de date, astfel incat rezultatele la cautari sa fie unice si cu relevanta. Google, Google Directory si ODP Astfel, Google detine Google Directory si ODP, directoare Web ce au o relevanta speciala pentru cautarile din Google. ODP sau DMOZ e un director Web ce se bazeaza pe editarea umana in care editorii selecteaza, dupa anumite criterii prestablite, site-uri Web ce pot fi inscrise in acest director. Editarea umana implica verificarea si evaluarea site-ului trimis spre inscriere - adaugare si catalogarea prin trimiterea in sectiuni specifice ale directorului, ce au relevanta pentru site-ul trimis. Inscrierea - adaugarea unui site in DMOZ este gratuita, dar necesita rabdare din partea dumneavoastra, editarile fiind facute de editori voluntari si nu de angajati ai firmei. Incercati sa nu trimiteti site-ul spre inscriere in DMOZ in mai multe categorii. Alegeti o categorie relevanta si folositi sectiunea de inscriere - adaugare in director. In ODP trimiterea spre inscriere - adaugare repetata si in diferite categorii poate fi considerata ca fiind ODP Spam. Google Directory preia baza de date din DMOZ dupa o perioada de timp definita de catre ei, astfel incat posibilele erori pe care unii editori le pot face sau functionabilitatea site-ului acceptat deja sa nu influenteze rezultatele pentru care aceste site-uri sint optimizate. Yahoo! si Yahoo! Directory Yahoo! detine un director propriu, ce catalogheaza site-urile prin intermediul unor editori. Site-urile comerciale spre a fi inscrise - adaugate trebuie sa plateasca o suma specificata de catre detinatorii directorului, iar cele necomerciale pot fi inscrise - adaugate prin intermediul unei sectiuni distincte. MSN si directoarele Web MSN preia de la diferite directoare "satelit" (pentru ca daca veti cauta un director specific MSN, probabil veti gasi vreo 3 astfel de directoare, plus ca de curand MSN a inceput sa utilizeze si baza de date ODP)din care isi preia resursele pentru cautarile efectuate. (sursa: seo-point.com)
  4. As dori sa evidentiez partile negative/incorecte din optimizare ce pot aduce penalitati site-urilor Web. Aceste modalitati nu sint doar ipotetice, multe din ele sint confirmate de catre precizarile motoarelor de cautare si evident listarea la cautari, a unor site-uri Web ce au folosit sau folosesc astfel de modalitati negative de optimizare "onpage" Modalitati "Onpage" negative/incorecte: Text prezentat doar in format grafic (imagine): Nu e bine sa detineti continut in format grafic. Robotii motoarelor de cautare nu citesc imagini, ei fiind specializati in citirea caracterelor din cadrul continutului sau a codului HTML. Cautarile in motoarele de cautare se fac prin cuvinte si nu prin inserare de imagini. Legaturi cu site-uri Web ce fac spam: Evitati sa faceti legaturi directe intre site-urile dumneavoastra si aceste site-uri. In general, detinatorii de astfel de site-uri Web nu se opresc in a trimite Spam sau a se folosi de "invecinarea" cu dumneavoastra. Sinteti singurii care veti avea de suferit, ei deja folosindu-se de rezultatele corecte pe care le-ati optinut prin optimizarea site-ului. Redirectare folosind "refresh Meta Tags": Nu trimiteti vizitatorul de pe o pagina inexistenta sau mutata, imediat si direct dupa accesare. Folositi modalitatile standard de redirectare, cum ar fi Codurile de Status ale HTTP definite de W3.org Cuvinte cheie care "otravesc": Momentan pentru site-urile Web in romana nu e o problema evidenta folosirea de astfel de cuvinte. Dimpotriva, multi le folosesc intr-o forma intentionata. Pentru site-urile in engleza, se stie ca anumite cuvinte sint evitate. Cateva exemple de "Poison words" care site-urile in engleza ar trebui sa le evite: links, TOS, resources, contact, about, privacy, policy, help, search, website, new, fresh, updated, click, best, largest, cool, awesome, top. Ca definitie, aceste cuvinte sint: Cuvinte care sint cunoscute ca facand o descrestere in numarul listarilor la cautarile pe motoarele de cautare. Aceste cuvinte nu trebuiesc folosite in: titlu, descriere sau/si URL. Site-urile nu sint scoase in totalitate din listarea motoarelor de cautare, doar ca ranking-ul unor pagini va fi in scadere. Nu doar cuvintele Adult (obscenitatile) sint considerate cuvinte "otravitoare" pentru un site Web. Folosirea excesiva a intercalarilor de legaturi (Cross linking): Daca detineti site-uri gazduite pe acelasi web host, intercalare excesiva facuta intre aceste link-uri ar putea sugera o singura intrare, deci usor de descoperit si de penalizat. Faceti legaturi intre site-uri doar in paginile care trebuiesc facute si nu exagerati. Folosirea de texte ce apartin altui domeniu: Nu folositi texte ce apartin altor domenii, (nici chiar preluate prin sistem RSS Feed) chiar daca acest lucru ar putea parea benefic pentru dumneavoastra. Site-urile care practica acest obicei pot fi acuzate de clonare de site-uri (in cazul in care continutul e preluat in intregime) sau de utilizare de continut duplicat (in cazul folosirii de articole sau stiri). Conform brevetului Google, date de emitere a documentului original e cea valida si deci, site-ul respectiv va avea castig de cauza. Clonele si continutul duplicat poat rezista in indexul motoarelor de cautare o scurta perioada de timp. Aceste activitati contravin legilor ce apara Dreptul de Autor si sint sanctionate. Folosirea exagerata de cuvinte cheie in elemente HTML: Evitati folosirea de cuvinte cheie in descrieri, titluri de pagini sau link-uri, alt-urile imaginilor, etc. Pot fi considerate ca facand Spam. Folositi cuvinte relevante pentru pagina respectiva, astfel veti realiza o densitate buna de cuvinte cheie, ceea ce va ridica site-ul la cautarile dupa cuvintele cheie, evident doar in cazul in care si restul modalitatilor de optimizare corecta "onpage" vor fi relevante pentru intreaga pagina. Folosirea de link-uri dinamice: Evitati folosirea de link-uri dinamice ce pot lasa impresia de instabilitate sau de pierdere a sesiunilor ID. Deasemenea, evitati folosirea frame-urilor in site. O modalitate de evitare, e refacerea acestor link-uri prin "mod_rewrite". Folosirea de pagini Flash: Paginile realizate in Flash nu pot fi citite de robotii motoarelor de cautare. Se pot adauga unele elemente care sa poata fi citite dar ele nu pot ajuta acest site pentru rezultatele dupa cuvinte cheie. In genereal, aceste site-url Web nu sint facute pentru cautari, ci efectiv sint site-uri pentru prezentare. Folosirea de texte invizibile: Folosirea de texte invizibile poate parea benefica pentru un site. Motoarele de cautare au un sistem de raportare a acestora si multe din ele au fost scoase de la rezultatele pentru anumite cautari. Aceste practici sint considerate ca fiind Spam ceea ce va actiona asupra site-ului respectiv in cazul in care acesta este raportat. Dupa scoaterea elementelor de Spam, site-ul poate fi trimis spre reindexare, dar nu garanteaza nimeni pozitionarile anterioare sau o imbunatatire evidenta. Pagini "Gateway", "Doorway" sau folosirea "cloaking"-ului: Evitati realizarea, folosirea acestor pagini. Google stipuleaza clar negativitatea folosirii lor: Make pages for users, not for search engines. Don't deceive your users or present different content to search engines than you display to users, which is commonly referred to as "cloaking." Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content. Evitati schimbarea frecventa a geolocatie IP-ului: Se stie ca daca un site a fost mutat catre un alt IP, atunci modul de evaluare al site-ului va suporta actiuni conforme cu locatia IP-ului nou. Stabiliti dinainte geolocatia IP-ului si locatia geografica a site-ului, astfel incat rezultatele la cautari sa nu depinda de acest lucru. Cu alte cuvinte, incercati sa jucati jocul corect, astfel incat penalitatile Seo sa nu vi se poata artibui. Angajati prestatori de servicii SEO sau firme specializate, intrebati despre posibilitatile reale pe care acestia le au spre realizarea contractului oferit de dumneavoastra. (sursa: seo-point.com)
  5. SEO si locatia geografica a site-ului, legatura intre locatia fizica a serverului pe care este website-ul si pozitionarea in motoarele de cautare. Geolocatia IP-ului Ideia de baza este ca cel mai bine ar fi sa iti gazduiesti site-ul pe un server din tara pentru care faci site-ul, indiferent de extensia domeniului. De, exemplu daca site-ul tau e in limba franceza si vrei vizitatori din Franta, atunci ar fi cel mai indicat sa iti gazduiesi site-ul pe un server in Franta cu IP de Franta. In acest fel Google poate asocia website-ul cu tara respectiva. In principiu problema ridicata despre locatia serverului pe care este gazduit site-ul si locatia celui care face cautarea este destul de simpla. Sa presupunem ca site-ul tau este gazduit pe un server in US, site-ul fiind in limba romana si vizand vizitatorii din Romania. Este foarte probabil sa nu te poti ridica deasupra concurentei la un keyword important, in Google cel putin, din simplul motiv ca Google ia in calcul la afisarea rezultatelor si locatia serverelor. Vei fi listat in rezultate, insa nu acolo unde ar trebui in mod normal. De exemplu, sa spunem ca prin intermediul site-ului vinzi tablouri si vrei ca lumea sa te gaseasca in Google cautand cuvantul cheie "tablouri". Dupa calitatea site-ului, a continutului, etc. ai tot dreptul sa fii pe primul loc, insa probabil ca nu vei fi din cauza ca Google ofera un procent de relevanta ridicat site-urilor care au locatia pe teritoriul Romaniei. In aceleasi circumstante, daca iti muti site-ul de pe serverul din US, pe un server in Romania, probabil vei castiga pozitia care ti se cuvine. In afara de Google, celelalte motoare de cautare nu folosesc Geolocatia IP-ului in afisarea rezultatelor. Unele motoare de cautare se folosesc de locatia backlink-urilor. De exemplu daca din toate backlink-urile pe care le ai, cele mai multe provin de pe site-uri gazduite in Romania, atunci se considera ca site-ul tau este relevant pentru romani si astfel poti castiga cateva pozitii in rezultate. Unii sunt de parere ca regionalismul in SEO nu exista decat pentru site-urile non-english, parerea mea e ca gresesc. Concluzie: Daca site-ul pe care il detii se adreseaza romanilor din Romania atunci muta-l pe un server in Romania (daca nu este deja aici), daca se adreseaza nemtilor, atunci il muti pe un server in Germania, etc. Google ia in considerare acest factor cand afiseaza rezultatele. (sursa: seo-point.com)
  6. Motoarele de cautare servesc scopului de a indexa milioanele de pagini de pe World Wide Web. In momentul in care cauti un cuvant sau o fraza, motorul de cautare scaneaza intreaga baza de date unde sunt listate paginile indexate in prealabil, si "iti trimite" ca rezultat o lista cu paginile considerate cele mai relevante cautarii respective. Numarul de pagini rezultate si relevanta acestora depind numai de posibilitatile motorului de cautare folosit. Motoarele de cautare au aparut undeva prin 1990 cand Alan Emtage, un student la universitatea McGill din Montreal, a creat o unealta de cautare numita "Archie". Scopul era de a cauta prin informatiile de pe serverele FTP . In timp ce fisierele de pe aceste servere erau disponibile oricui, nu te puteai folosi de ele decat daca stiai adresa exacta a serverului si denumirea exacta a fisierului respectiv. Archie cauta aceste baze de date si aduna listele cu fisiere pentru fiecare server in parte. Facand asta, folosea ceea ce se numea potrivire de expresie care folosea caractere si bucati de fraze pentru a aduce utilizatorii la adresa serverului pe care era fisierul gazduit. Archie poate parea acum o metoda antica de cautare in baza de date, dar crearea sa a dus la un start frenetic in cursa motorului de cautare perfect. Cum publicul a devenit din ce in ce mai constient de noul World Wide Web, nevoia pentru o unealta de cautare web a devenit imediat vizibila. A fost introdus conceptul de spidering prin care roboti software au inceput sa indexeze web-ul urmarind link-urile de la un site la altul, salvand tot textul din fiecare website intr-o baza de date pentru cautari. (sursa: seo-point.com)
  7. Dupa mine personal, unul dintre cele mai dificile lucruri pe care cineva trebuie sa le realizeze atunci cand cineva doreste sa-si promoveze site-ul in diverse motoare de cautare in special pe Google, este procesul de "Link Exchange". Folosesc aceasta denumire in limba engleza deoarece mi se pare cea mai potrivita. Dupa ce un site a fost construit, asa cum se stie, urmatoarea miscare este ca acesta sa poata fi gasit cu diverse motoare de cautare (Google, MSN, Yahoo, etc.). Insa ceea ce face ca site-ul sa fie atractiv pentru toate SE-urile este popularitatea si referintele site - ului pe web. Si luam urmatorul exemplu ( pe care l-am preluat, mi s-a parut foarte bun, de la cineva caruia poate ii datorez inceputurile mele de om PRO SEO.) Cineva scrie o carte, sau orice altceva, dar care este valoroasa prin informatia ei. Faptul ca un numar tot mai mare de oameni recomanda aceasta carte respectiv autorul ei nu face decat sa creasca valoarea, credibilitatea si celebritatea acelei carti respectiv a autorului. Ei bine obtinand pentru site-ul personal cat mai multe astfel de referinte din partea altor site-uri si anume: link-uri spre site-ul nostru, vom obtine o relevanta, popularitate si credibiliatate tot mai mare nu doar din partea vizitatorilor dar si din partea SE-urilor. Bineinteles aceste referinte se obtin datorita calitatii, unicitatii continutului aflat pe site [carte]. Insa despre aceasta voi scrie altadata. Aceste link-uri venite dinspre alte site-uri ("incoming links") se pot obtine insa si prin alte metode. Contactand proprietari de site-uri si propunandu-le un schimb de link-uri (Reciprocal exchange). Aceasta abordare se poate face sub diverse forme: email, telefonic, etc.... La intelegere cu alti prieteni care au site-uri, etc. De exemplu pentru Google cat mai multe referinte spre site-ul nostru inseamna o relevanta tot mai mare in cautarile pe care vizitatorul le face folosind diverse cuvinte de cautare. Alta forma de a obtine "incoming links" sunt directoarele (foldere) special destinate stocarii link-urilor cu diverse teme: IT, Buisness, Comert, etc... Atentie insa la site-urile care promoveaza astfel de directoare, site-urile respective fiind de multe ori suspectate de unele motoare de cautare ca facand parte din asa cunoscutele "FARM-uri". Un "Open directory project" credibil insa ar fi http://dmoz.org/. Exist doua modalitati de a face "Link exchange": "not repciprocal" si "reciprocal". Google vede si recomanda prin intermediul expertilor ca varianta "not reciprocal" este cea mai buna si mai vanata. Ea este insa si cea mai grea. Unii obtin aceasta prin "paid inclusion process". Adica proprietari de site-uri [A, B, C] platesc alte site-uri [D,E,F] sa puna un link spre site-urile [A, B, C]. Versiunea "reciprocal" este mult mai simpla si consta intr-un schimb reciproc de link-uri intre site-uri. Si aici insa exista anumite exceptii si precautii care trebuiesc luate in considerare. Despre aceasta voi scrie altadata insa. Pentru inceput eu insa recomand, daca altfel nu este posibil, sa se utilizeze varianta "reciprocal". Dar asa cum recomanda si altii, la randul lor, este bine sa se treaca la cealalta varianta dupa un timp. Exista numeroase programe care faciliteaza acest schimb de link-uri intre site-uri, insa trebuie sa se acorde atenaie faptului ca unele programe sunt luate sub observatie de motoarele de cautare si s-ar putea ca site-ul sa fie penalizat pentru asta. Dar nu este nimic dovedit pana acum. Ca o concluzie la toate aceste informatii doresc sa spun ca acest process de a aduna referinte (link-uri relevante) pentru site este unul critic si are cea mai mare importanta dupa un alt process cu acelasi status critic si anume "Crearea de continut calitativ pe site". (sursa: hagau.ro)
  8. Daca ai un site si paginile au link-ul de forma: index.php?id_cat=10 poti optimiza link-ul sa arate ca 10_cuvant-cheie.html aceasta facand ca toate paginile sa fie mult mai optimizate pentru Google cu putin efort si putine cunostinte (chiar fara cunostinte nu se poate ). Editeaza sau creaza daca nu exista pe server fisierul .htaccess in radacina Adauga urmatoarele linii: #Options +FollowSymLinks #RewriteEngine on #RewriteRule ^([0-9]+)-[a-zA-Z0-9-_]*.html$ index.php?id_cat=$1 [L] Observatii ! Fisierul index daca are extensia .php, celelalte fisiere se vor termina in .html In loc de id_cat poate fi altceva, trebuie doar sa modificati corespunzator Sursa (Seo-Portal.ro)
  9. La ??®nceputurile Internetului, motoarele de căutare afişau ??®n urma unei căutari, pagini ??®n a căror descriere de afla cuv??
  10. Webmaster-ii şi furnizorii de conţinut au ??®nceput să optimizeze situri pentru motoarele de căutare ??®ncepand de la mijlocul anilor 1990, cand primele motoare de căutare catalogau reteaua Web timpurie. Iniţial tot ce trebuia făcut de webmasteri era să adauge pagina , sau URI, la diferitele motoare de căutare , care trimiteau un "paianjen" ("spider") pentru a "se t??
  11. Optimizarea web trebuie facuta corect Este important ca in optimizarea sa fie facuta corect pentru a atrage pe site acea clasa de vizitatori cu rang de potentiali clienti. O crestere a numarului de vizitatori nu inseamna si o crestere a numarului de clienti, daca optimizarea nu a fost facuta corect. Astfel daca in urma unei cautari pe Google dupa "optimizare web" intrati pe o pagina care prezinta servicii de curierat, posesorul sitului respectiv nu se alege decat cu un vizitator in plus nu cu un potential client. Frecventa keywords-urilor O frecventa foarte mare a cuvintelor/frazelor pentru care se face optimizarea nu inseamna neaparat cresterea relevantei pentru motoarele de cautare. In cazul in care frecventa nu este proportionala cu marimea textului, situl poate fi BANAT pentru S*P*A*M. De aceea o analiza a raportului frecventa keywords/continut este imperios necesara. Meta Tags Pentru motoarele de cautare Meta Tag-urile sunt foarte importante. Corelatia dintre acestea si continutul sitului este o condite a optimizarii web. Un site ale carui meta tag-uri nu se regasesc in continutul sitului, va fi indexat complet gresit. SEO considera ca foarte importante: Titlul sitului <TITLE??€
  12. In primul rand cel mai important este contentul site-ului. Acesta trebuie sa fie unic si cat mai relevant pentru google. Ce inseamna relevant pentru google? Metadata . Descriere, title. Unic? adica fiecare pagina a site-ului tau sa aibe descriere unica, titlu unic, url unic etc. Si ca o mica recapitulare: 1. meta description = descriere site-ului tau(nu scrieti CEL MAI TARE SITE, completati cu grija aceste spatii, cat mai relevant si in concordanta cu ceea ce se afla pe site-ul tau) 2. meta title = titlul site-ului tau (si aici trebuie sa aveti mare grija, puteti introduce pana la 8-10 cuvinte, nu din alea sternogleidomastoidian, sa fie relevante si da, in concordanta cu site-ul tau)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.