SERP (search engine results page), in traducere: pagina de rezultate a motorului de cautare - este aspectul de care trebuie tinut cont cel mai mult, pentru succesul online.
Descrierea preluata si afisata de motorul de cautare este de obicei luata din tag-urile folosite la site (meta name description). In lipsa lor, Google de exemplu ia adesea descrierea folosita in directorul www.dmoz.org, daca acesta este inscris in director, desigur.
SERPS, pe scurt, este lista cu pagini web care contin cuvintele cautate de utilizator.
Conteaza mult 3 componente:
cuvintele cautate de catre utilizatorul respectiv. listele proprii ale lui Google (spre exemplu), in functie de algoritmii sai, de pagerank etc. listele platite (acel sponsorized galbui vazut uneori) - acestea sunt reclame care apar la anumite cuvinte cheie. dar si aici exista o ierarhizare care se raporteaza la continutul site-ului. In plus plata se face pentru anumite cuvinte cheie(keywords) pe care trebuie sa le alegiti cu grija, pentru a se afla printre cele cautate frecvent.
Acest SERP este important pentru orice webmaster deoarece se spune ca 70% dintre utilizatorii de internet intra doar pe rezultatele cautarii obtinute pe prima pagina afisata de motoarele de cautare, fiind prea comozi pentru a cauta mai mult sau pur si simplu pentru ca au gasit ceea ce cautau.
Cam cu 40% este mai mare numarul de click-uri pe primul listat, in raport cu urmatorul. Vezi:
Mult succes !