Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lucrez la o firma unde trebuie sa ajut oamenii care nu se pot conecta prin telefon.

De mine depinde foarte mult activitatea firmei. Au fost cazuri cand echipa tehnica a parcurs 50 km sa descopere ca un client modificase utilizatorul si nu s-a mai putut conecta.

Avem o procedura care este incompleta si doresc sa invat mai multe lucruri.

Procedura este urmatoarea:

1-verificati daca cablul este introdus in calculator

2-aveti link?

3-a-ti chimbat placa de retea?

4-ce eroare va da? conexiune PPPoE

678/651 switch defect, cablu intrerupt

691 utilizator sau parola gresite

769 placa retea dezactivata sau neinstalata

5-daca are router sa dea un restart

Ce am omis? Ce as putea sa fac in plus?

Va multumesc!

Posted

Ati putea oferi mai multe detalii in legatura cu arhitectura retelei? Cum adica se conecteaza prin telefon? Folositi modem?

E sistem PPPoE? Server Radius pentru autentificare? Cum functioneaza?

Pentru a va putea oferi solutii de depanare, trebuie sa cunosc problema!

In plus, sa-mi spuneti si ce echipament folositi (switch, routere, etc.).

  • Upvote 1
Posted

Ati putea oferi mai multe detalii in legatura cu arhitectura retelei? Cum adica se conecteaza prin telefon? Folositi modem?

E sistem PPPoE? Server Radius pentru autentificare? Cum functioneaza?

Pentru a va putea oferi solutii de depanare, trebuie sa cunosc problema!

In plus, sa-mi spuneti si ce echipament folositi (switch, routere, etc.).

Conexiune PPPoE, si DHCP. Noi oferim suport prin telefon. Vreau sa stiu doar problemele ce pot aparea in calculatorul clientului (placa retea dezactivata sau neinstalata, introducere gresita utilizator sau parola etc.). Tot ce tine de conexiune Local Area Conexion, etc

Posted

Este configurata conexiunea PPPoE?

Sunt corecte datele de autentificare?

Primiti eroare? Ce cod? (lista codurilor RAS http://support.microsoft.com/kb/163111)

- solutie conform codului

De cele mai multe ori codurile de eroare spun totul despre situatia conexiunii si nu trebuie sa intrati mai adanc.

In cazul in care cablul nu este conectat se pot verifica LED-urile de la portul Ethernet al placii de retea. Sa se verifice si starea mufei RJ-45 pentru a se asigura ca exista contact intre firele cablului si mufa, de asemenea se pot verifica si lamelele din mufa mama a placii de retea.

Placa de retea poate fi verificata in "Device Manager". Nu trebuie sa apara "X" sau semnul exclamarii, acestea pot indica faptul ca echipamentul este defect, neinstalat sau dezactivat.

Se poate face ping pe interfata proprie pentru verificarea stivei TCP/IP. (adrese de loopback 127.0.0.1 -> 127.255.255.255)

Se poate verifica adresa MAC in cazul in care se filtreaza clientii dupa acesta folosind comanda "getmac" in Command Prompt. O alternativa ar fi "ipconfig /all", comanda va afisa si adresa IP, pentru a vedea daca i-a fost alocata. Tot cu ultima comanda se poate vedea daca adresele serverelor DNS sunt corecte. Se intampla sa fie conectat la retea, dar numele din browser sa nu poata fi rezolvate in adrese IP deoarece nu se pot conecta la servere DNS.

Sistemele de operare stocheaza informatii DNS in cache. Fie ca-s bune sau rele. Cand sunt probleme de retea, se poate sa fie cauzate si de aceste informatii. Cache-ul DNS se poate elibera cu comanda "ipconfig /flushdns".

Cu comanda "tracert" (trace route) spre o adresa din internet puteti determina calea pachetelor clientului. Aceasta e folositoare in cazul in care se conecteaza la serverele voastre dar nu are acces la internet.

ex: "tracert google.ro"

Cred ca odata ce prindeti experienta veti reusi mai usor sa va formulati un set standard de intrebari.

Din pacate nu am foarte mult timp la dispozitie si nu pot face o metoda pe care s-o urmati linie cu linie, este dificil deoarece sistemele si situatiile acestora difera de la unul la altul, dar sper sa va ajute aceste unelte de depanare.

Va asteptam cu alte intrebari!

  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.