Jump to content

Recommended Posts

Posted

Cand i s-au trasat caracteristicile, DirectX 10 promitea sa schimbe iarasi modul in care dezvoltatorii de software abordeaza programarea 3D in timp real. Nu numai ca placii video in sine i s-ar fi oferit posibilitatea de a calcula direct shaderele per pixel, dar dezvoltatorii ar fi avut posibilitatea sa elibereze procesorul de la multe calcule matematice ce ar fi putut fi preluate, cu ajutorul DirectX10 bineinteles, de catre GPU (procesorul de pe placa video) fapt ce ar fi dus la noi orizonturi in ceea ce priveste grafica propriu zisa (complexitatea si posibilitatile unui GPU au ajuns si chiar au depasit in unele cazuri posibilitatile unui microprocesor clasic pentru computer).

Cu ajutorul unei placi video adecvate, multe dintre detaliile simulate prin software de exemplu ar putea fi ??€?

Posted

Hmm, asa e la inceputul fiecarei tehnlogii sa nu fie folosita la potential maxim. Nici macar DirectX 9.0b nu este folosit la capacitate maxima de jocurile actuale facute cu acest API.

Nu am apucat sa umblu cu DirectX 10 SDK pentru ca nu am placa video necesara sa rulez iar emulat de procesor imi ruleaza cred ca cu un cadru la 10 minute dar sunt cateva chestii misto adaugate la DirectX care mi-au atras atentia.

Din punct de vedere al programatorului.

Lost Device Recovery In versiunile precedente (DirectX 9 si ma jos) in caz de dai minimize, schimbi din fullscreen in windowed, schimbi rezolutia in timpul rularii jocului, se pierde deviceul si toate resursele se pierd. Inseamna ca trebuie sa faci un sistem care sa detecteze daca s-a pierdut deviceul sa zicem in caz de dai minimize si sa incarci iar resursele repcetive (imagini, modele) de fiecare data cand se intampla asta.

DirectX 10 nu mai are problema asta si deci clar deja e un avantaj foarte mare sa nu imi mai bat capu cu verificarea deviceului pierdut.

Geometry Shader Pe langa Pixel Shader si Vertex Shader care acum au devenit ShaderModel 4 in DirectX 10, a mai aparut si Geometry Shader. Deci se pot genera primitive noi (triunghiuri etc...) de placa video. Multa procesare acuma este trimisa placii si este lasat procesorul in pace..

Plus ca noul API este mult mai bine structurat dar nu pot sa ma pronunt 100% pana nu pun mana pe el.

As your ship is going down

Ill stand by and wach you drown

Remember kids...the more you post the geeker you get.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.