Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fara doar si poate intalnim cuvantul newsletter tot mai des, pe diverse site-uri pe care le vizitam. Totusi, am observat ca desi cuvantul este descriptiv, exista utilizatori care nu stiu ce inseamna un newsletter si la ce foloseste. Astfel, prin intermediul acestui articol voi incerca sa raspund intrebarii:

Newsletter-ul, in traducere "buletin informativ", a inceput prin a fi o forma de publicatie periodica trimisa prin e-mail celor abonati la ea, ce cuprinde diverse informatii noi dintr-un anumit domeniu de interes. Mai este denumita si e-newsletter (electronic newsletter - scrisoare electronica sau e-mail newsletter - scrisoare prin e-mail) pentru a fi diferentiata de o scrisoare obisnuita.

Newsletter-ul modern, asa cum il stim astazi, mosteneste sistemul implementat initial de listele de discutii (mailing lists) pe vremea cind cei mai multi utilizatori comunicau prin intermediul mesageriei electronice pe diverse teme, inainte ca site-urile dedicate sa intre in scena. In acest fel, utilizatorii care se abonau la o adresa generica de e-mail puteau trimite mesaje pe o anumita tema (respectind niste instructiuni) si puteau primi la rindul lor mesajele celorlalti participanti la discutie fie pe rand (in timp real), fie la pachet, la un interval bine stabilit (digest). Software-ul care deservea aceste liste de discutii putea primi instructiuni speciale de la utilizatori, pentru schimbarea parolei, abonarea sau

dezabonarea adresei de e-mail, etc. doar prin simpla trimitere a unui mesaj la adresa de email a listei de discutii.

Pe masura ce site-urile dedicate au inceput sa apara iar modalitatea de navigare si postare a mesajelor a devenit mai usoara, listele de discutii si-au pierdut treptat interesul utilizatorilor de internet, care acum puteau alege intre forumuri, chat-uri, siteuri de online dating sau portaluri tematice.

In acel moment, newsletter-ul a devenit mai degraba un accesoriu al site-urilor, utilizatorii putand opta sa beneficieze sau nu de acest serviciu doar in scopuri de marketing si eventuale opriri ale serviciilor pentru mentenanta.

Pe de alta parte, newsletter-ul ajuta un site web sa mentina activa legatura cu utilizatorul aducandu-i acestuia la cunostinta informatii diverse pentru care acesta a optat sa fie instiintat dar si pentru a informa utilizatorii despre noi facilitati oferite de noile versiuni ale site-ului.

emailpy.png

Asadar, putem spune ca un newsletter este similar unei publicatii tiparite distribuite prin posta. Deosebirile dintre cele doua forme de distributie, ne arata unele din avantajele Internetului:

  • Un newsletter este distribuit cu ajutorul postei electronice. Nu sunt necesare timbre, sau alte costuri pentru distribuirea lor.
  • Un newsletter este distribuit global. Nu conteaza in ce parte a globului se afla destinatarii acestor publicatii.
  • Inceperea publicarii unui newsletter se poate rezolva in mai putin de 20 de minute.
  • Livrarea unui newsletter este practic instantanee.
  • Nu exista costuri legate de tiparirea publicatiei.

Informatii interesante pe acest subiect mai puteti gasi si aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Newsletter

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.