Jump to content

Tutorial 1.4: Aplicarea si crearea texturilor si setarea scenei de randare - Nivel: Incepator


Recommended Posts

Posted

Hristos a inviant !

 

Bun, cumva cumva am ajuns la sfarsit. Inainte sa incepem, vom discuta putin despre "specular". Specularul este reflectia alba a lumini dintr-un obiect. Oriceobiect aveti,  daca pica lumina pe el, va fi "albit" pe zona lovita de lumina. Ala e specularul. Daca ne uitam la o teava de metal si mana noastra, vedem ca lumina nu se distribuie la fel. Pe mana lumina pare mai moale iar pe teava punctul de lumina este mai concentrat.

 

la fel, din setarile de specular putem seta intensitatea specularului, marimea dar si punctul de pierdere in spatiu.

 

Screenshot_91.jpg

 

Screenshot_92.jpg

 

Sa trecem la cutit. Avem cutitul, sub el este un meniu gol. Vom face dublu click in el si va avea o textura noua.

 

Screenshot_93.jpg

 

Acuma facem dublu click pe textura si o deschidem. Apoi aplicam aceste setari. Din meniul de reflection, vom adauga un strat de reflection.

 

Screenshot_94.jpg

 

Screenshot_95.jpg

 

Screenshot_96.jpg

 

Screenshot_97.jpg

 

Screenshot_98.jpg

 

Screenshot_99.jpg

 

Screenshot_102.jpg

 

Screenshot_103.jpg

 

Screenshot_104.jpg


Acuma, acest material este metalul din lama. Vrem sa fie aplicat pe lama si pe capul de langa maner. Selectam poligoanele de pe lama cutitului si spatele manerului. Apoi tragem materialul pe poligoanele selectate

 

Screenshot_100.jpg

Screenshot_105.jpg


Apoi, selectam manerul. Facem din nou dublu click in meniul de textura pentru a crea inca un material (plastic pentru maner) si urmati setarile din poze

 

Screenshot_106.jpg

 

Screenshot_107.jpg

 

Screenshot_108.jpg

 

Screenshot_109.jpg

 

Screenshot_110.jpg

 

Screenshot_111.jpg


Gata, putem spune ca am terminat. Sa incepem cu fundalul pentru randare. Aducem un cub, stergem 4 poligoane din cele 6 in asa fel cat sa ne ramana o podea si peretele din spate. Dupa acea, marim cubul cat sa acopere destul spatiu in spatele cutitului cat sa nu vedem in "abis"

Apoi, facem din nou dublu click pe meniul de materiale. Cream un material nou si-l aplicam cubului(fundalului)

 

Bun, sa adaugam luminile. Adugam 2 spot light si le indreptam catre cutit. 1 din ele il mutam in dreapta iar celalalt in stanga. Cel din dreapta va avea culoarea "teal" deschis ca in imagine. Iar pe cealalta lumina puneti o culoare diferita. Mergem in setarile "shadow" din lumini si selectam area shadow si o punem la opacitate 5%.

Screenshot_119.jpg

 

Bun, acuma ne ducem in meniul "floor" de langa meniul pentru camere de vedere de sus. Si adaugam un physical sky.

Dupa aceasta rotim cutitul cat sa fie cu latura catre noi si sa arate bine

 

Screenshot_118.jpg

 

Screenshot_121.jpg

 

Screenshot_122.jpg

 

Screenshot_123.jpg

 

Screenshot_124.jpg


Acuma, apasam buton de render si avem imaginea finala a cutitului nostru

 

finished_tutorial.jpg

 

 

 

  • Like 1

  • gaby unpinned and featured this topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.