Jump to content

Recommended Posts

Posted

quake_4_dvd_cover2.jpg

Seria Quake este reprezentativa pentru lumea jocurilor. Este unul dintre primele titluri care au folosit accelerarea 3D. In scurt timp, "Quake 2" a stabilit un nou standard pe piata game engine-urilor. "Quake 3" a devenit similar cu multiplayer-ul, fiind doar atat, un joc complet axat pe multiplayer. "Quake 3 Arena" nu a avut succesul asteptat de producatori, dar a adus cu sine cel mai flexibil engine construit vreodata si care a fost folosit in zeci de jocuri.

id Software a devenit unul din cele mai puternice si respectate studiouri, condus de John Carmack, un adevarat guru printre jucatori dar si distribuitori. Compania a avut atat de mult succes incat a devenit imuna la legile economiei de piata. In urma cu sase ani, a inceput dezvoltarea unui engine de joc revolutionar. Atat timp in productie ar fi trimis orice companie in faliment, dar pe ei i-a facut mai puternici. Produsul final, Doom 3, a adus un nou standard in grafica, inainte chiar de a ajunge pe piata. Jocul a fost intr-adevar superb, desi a fost acuzat pentru tot felul de alte motive, precum lipsa spatiilor largi. A fost insa inevitabil ca cineva sa il preia si sa-l foloseasca in alte productii.

"Quake 4" a fost pasul urmator. Sub atenta supraveghere a id Software, Raven Software a inceput dezvoltarea noului titlu. Au avut destul de mult succes in trecut cu seriile "Soldier of Fortune" si "Jedi Knight" asa ca alegerea parea buna. Ce a iesit... vom vedea imediat.

Povestea

Practic, actiunea incepe acolo unde s-a incheiat "Quake 2". Esti un soldat din echipa Rhino, in drum spre planeta Stroggos, pentru ultimul asalt asupra capitalei inamice. Nu sunt pe deplin convins ca a fost decizia corecta pentru o linie epica, deoarece jocurile din ziua de astazi sunt acuzate in primul rand de lipsa sau superficialitatea povestii, ceea ce se intampla si in cazul de fata. In orice caz, nava ta este doborata, dar reusesti sa supravietuiesti prabusirii, iar cand te trezesti, singurul tau atu este pistolul standard cu munitie infinita.

Gameplay-ul

Din aceste moment tot jocul se va desfasura pe baza instructiunilor primite la fiecare pas. Trebuie sa deschizi o usa pentru a ajunge la hangar si arunca in aer navele inamicilor, doar pentru ca tu si restul soldatilor sa puteti ataca in voie. Totusi, mai sunt si cateva puncte de respiro de-a lungul jocului si unele cut-scene-uri.

Este un shooter pur si simplu. Fugi, ceva iti sare in fata, il lichidezi si mergi mai departe. Protejeaza, distruge si fugi din nou. Ar putea parea prea simplu, dar ajunge sa iti placa. Armele sunt foarte bine realizate si au suficienta putere de foc, cea mai de incredere fiind a doua pe care o gasesti, mitraliera. Spre deosebire de alte shootere, aceasta are o caracteristica foarte interesanta: zoom-ul. In plus, este foarte precisa si eficienta. In ceea ce priveste restul arsenalului, vei gasi cam tot cea ce iti doresti: shotgun, railgun, nailgun si preferata mea, dark matter gun.

Fiecare proiectil are senzatia de impact. Inamicii sunt zdruncinati de forta gloantelor (ceea ce le afecteaza si acuratetea cu care trag catre tine) si mor in moduri variate. Engine-ul fizic a fost imbunatatit, nu numai in ceea ce priveste suportul "rag doll" dar si pentru anumite obiecte din decor.

AI-ul nu este foarte slab. Inamicii Strogg au diverse tactici: se deplaseaza in lateral (cateodata prin sarituri), se ascund, alearga si au tot felul de manevre. Nu actioneaza in echipa, ceea ce nu este totusi un dezavantaj, pentru ca de obicei tind sa atace in numere mari. Daca ar fi cooperat, era imposibil sa supravietuiesti.

Problema nu o reprezinta insa AI-ul inamicilor, ci al propriilor tai coechipieri, care cateodata par sa nu aiba deloc asa ceva. Se misca in mare masura pe baza unor script-uri foarte stricte si nu ii poti da la o parte din drum. Am fost pus la un moment dat in situatia de a ma retrage rapid printr-o usa deoarece un individ imens (care probabil vroia sa imi administreze o moarte foarte dureroasa) venea in viteza spre mine. Surpriza insa, cadrul usii era blocat de unul dintre colegii mei. Am fost ucis. A doua oara am fost ucis.. Si a exista si a treia oara. Pur si simplu nu putea fi convins sa se miste din loc.

Grafica:

Ce se poate spune? Este un engine de "Doom 3". Nu prea poti sa acuzi Raven ca jocul lor seamana cu Doom 3. Cu toate astea, au facut o treaba buna la imbunatatirea lui, reusind sa ii creasca performanta destul de mult. Trebuie sa tinenem cont ca in "Quake 4" nu mai avem parte de acelasi gameplay plin de coridoare claustrofobice si doar patru monstri prezenti in camera in acelasi timp. In jurul tau este in desfasurare un adevarat razboi, nave care zboara pe deasupra, tunuri uriase care trag in spatiu, explozii, mortiere si peste toate astea, o multime de inamici.

Chiar si cu toata actiunea asta in jurul tau, un calculator care a reusit sa ruleze "Doom 3" la un frame rate acceptabil va putea sa ruleze si "Quake 4" fara mari probleme. Nivelele au o multime de detalii, precum diverse panouri smulse din pereti, masini uriase in fundal si chiar urme de gloante pe corpuri. Raven a acordat foarte multa atentie detaliilor, si asta conteaza destul de mult in final.

Fiind vorba de un engine de Doom, interfata jocului prezinta si familiarul buton "mods" chiar in ecranul principal. Sa speram ca vom vedea o multime de "mod-uri" foarte curand, cu tot feluri de imbunatatiri.

Un lucru care ar trebuie sa ii ingrijoreze pe potentialii jucatori este emblema "The way it's meant to be played". Chiar daca logo-ul nu apare, este evident ca posesorii de placi video bazate pe solutii NVidia vor avea un avantaj asupra fanilor ATI. NVidia a lansat in aceeasi zi cu jocul un pachet de drivere beta (81.85) care contin un profil de setari denumit sugestiv "Quake 4", in timp ce urmatoarele drivere de la ATI (5.11) ar trebuie sa ofere performante ceva mai bune in jocurile bazate pe OpenGL.

Sunet:

Capitolul aceste nu este prea interesant. Sunetele sunt bine implementate, dar nu impresioneaza. Muzica este in general interactiva si dinamica, dar nu aduce nimic deosebit. Nu se poate spune insa nimic rau despre ea.

Multiplayer:

Jucatorii s-au saturat de vechiul deathmatch. Chiar daca, intr-un fel, Quake a inventat multiplayerul, versiunea 4 nu a adus nimic nou. Dimpotriva, producatorii au refacut cateva din hartile vechi, sperand ca acest fapt le va garanta succesul. S-au inselat. Daca exista un capitol al acestui joc care il va trage in jos, acela este multiplayer-ul.

Impresii finale:

Fiind doar o continuare, nu ma asteptam la un joc extraordinar. Nu am avut incredere in engine-ul folosit, si m-am asteptat ca acesta sa aiba limitari in privinta spatiilor exterioare. Raven Software a reusit cumva sa inlature aproape toate problemele si sa produca un joc distractiv si cu foarte mult potential. Va puteti gandi la el ca la un "Call of Duty in viitor, cu engine de Doom 3, caractere din Quake 2 si o aroma personala."

quake4001largegt2.th.jpg quake4002largerr4.th.jpg quake4004largeug1.th.jpg quake4005largebz5.th.jpg

Articol preluat de pe: Softpedia

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.