Hmm, asa e la inceputul fiecarei tehnlogii sa nu fie folosita la potential maxim. Nici macar DirectX 9.0b nu este folosit la capacitate maxima de jocurile actuale facute cu acest API.
Nu am apucat sa umblu cu DirectX 10 SDK pentru ca nu am placa video necesara sa rulez iar emulat de procesor imi ruleaza cred ca cu un cadru la 10 minute dar sunt cateva chestii misto adaugate la DirectX care mi-au atras atentia.
Din punct de vedere al programatorului.
Lost Device Recovery In versiunile precedente (DirectX 9 si ma jos) in caz de dai minimize, schimbi din fullscreen in windowed, schimbi rezolutia in timpul rularii jocului, se pierde deviceul si toate resursele se pierd. Inseamna ca trebuie sa faci un sistem care sa detecteze daca s-a pierdut deviceul sa zicem in caz de dai minimize si sa incarci iar resursele repcetive (imagini, modele) de fiecare data cand se intampla asta.
DirectX 10 nu mai are problema asta si deci clar deja e un avantaj foarte mare sa nu imi mai bat capu cu verificarea deviceului pierdut.
Geometry Shader Pe langa Pixel Shader si Vertex Shader care acum au devenit ShaderModel 4 in DirectX 10, a mai aparut si Geometry Shader. Deci se pot genera primitive noi (triunghiuri etc...) de placa video. Multa procesare acuma este trimisa placii si este lasat procesorul in pace..
Plus ca noul API este mult mai bine structurat dar nu pot sa ma pronunt 100% pana nu pun mana pe el.