Jump to content

Recommended Posts

Posted

In cadrul GDC 2015 (Game Developers Conference) Khronos Group au prezentat API-ul Vulkan, proiect intitulat initial glNext si care este menit sa unifice OpenGL (o alternativa la DirectX) si OpenGL ES crescand performanta prin scaderea gradului de abstractizare. Exact cum face Mantle (care se pare ca va fi abandonat in viitorul nu foarte indepartat de catre AMD) si DirectX 12. Printre contribuitorii care au ajutat la dezvoltarea Vulkan se numara AMD (care a furnizat experienta pe care a dobandit-o cu Mantle), Epic Games, Electronic Arts si nu in ultimul rand Valve, al carui motor grafic (Source 2) va fi compatibil cu acest API.

Principalul avantaj al proaspatului API este compatibilitatea cu orice sistem de operare modern, fie el mobil sau nu, si cu orice GPU disponibil, indiferent de arhitectura sa.

In alta ordine de idei, producatorii sunt foarte optimisti, declarand ca prin folosirea Vulkan niciun GPU nu va solicita la maxim un CPU, fenomen cunoscut sub denumirea de bottleneck. Aceasta performanta va putea fi atnisa prin folosirea intregului numar de nuclee al CPU-ului, iar in incercarea de a demonstra de ce este capabil, Vulkan a fost responsabil pentru o partida de Dota 2 pe un GPU integrat de la Intel:

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Posted

@Terror: Asta se si doreste de catre Valve, rularea jocurilor si pe Linux, prin Steam Machine / Steam OS (sistem de operare proprietar realizat pe baza distributiei Debian). Se lucreaza la drivere, si cum DirectX nu are cum sa existe sub Linux sau SteamOS, fiind o interfata de programare grafica a celor de la Microsoft special creata pentru Windows, jocurile ce vor functiona sub Linux vor avea nevoie de OpenGL, sau mai bine zis de proaspat lansatul Vulkan.

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Posted
Procesor:
Intel sau AMD capabil de 64 biți

 

Memorie:
4GB RAM sau mai mult

 

Hard Drive:
500GB sau un disc mai mare

 

Placă video:
Placă video NVIDIA
Placă video AMD (RADEON 8500 și mai recente)
Integrata Grafică Intel

 

Adițional:
Suport boot UEFI
Port USB pentru instalare

 

 

Al meu are 300 GB . :( 

Posted

chiar nu cred ca nu te lasa sa instalezi SteamOS pentru ca nu ai 500 de giga :)) Ai incercat macar?

 

N - am incercat dar daca on - paper zice ca trebuie 500 , vreau 500 .

[ Reactionez la fel si cu DX 12 , care ar vrea Maxwell ] .

Faza - i ca si daca merge , n - ar merge ca pe un PC cu un HDD de 500 GB [ sau cu un Maxwell , in cazul DX 12 ] .

Posted

Ba da, ar merge la fel ca pe un comp de 500GB :)). SteamOS = Debian (nu mai stiu exact care versiune de debian) + drivere deja instalate + clientu de steam.. Cam atat.

SteamOS (la fel ca debian) poate fi instalat cu usurinta pe un hard de 8giga. Nu necesita mai mult. Limita 'minima' de 500GB a fost pusa ca sa ai loc pentru jocuri. 

 

Din cate am citit pe net in graba, daca zici 'instaleazate tu singur cum vrei', o sa comenteze ca nu ai 500gb. Daca partitionezi tu cum trebe, poti sa pui partitiile cum vrei. 

 

O sa mearga exact la fel ca pe un sistem cu 500GB, doar ca (evident) nu o sa poti sa ai atatea jocuri instalate deodata.

love is a verb
Love is a doing word

Posted

nush ce installer foloseste, dar am impresia ca e chiar installerul folosit de Ubuntu.

 

Incearca intro masina virtuala pentru inceput, daca poti. 

love is a verb
Love is a doing word

Posted

E bazat pe Debian 7 , apropo .

Mai repede m - ar interesa daca Vulkan vine si pe alte distributii , nu doar pe Steam OS dar mai ales daca functioneaza la fel ca DX 12 [ fara dependenta Maxwell ] ... 

Posted

Vulkan e un standard.

 

Gaby a scris:

 


Principalul avantaj al proaspatului API este compatibilitatea cu orice sistem de operare modern, fie el mobil sau nu, si cu orice GPU disponibil, indiferent de arhitectura sa.

 

Deci vei gasi 'Vulkan' pe Linux, Android, Windows.. E un standard. Un set de functii care vor fi oferite programului, si care vor fi la fel indiferent de sistemul de operare.

 

Acuma, driverul placii video va trebui sa ofere aceste facilitati din cate imi amintesc.

 

 

 

Cat despre 'sa functioneze la fel ca DX12', banuiesc ca te referi la faza cu combinatul placilor video, nu? Nu am gasit pe nimeni care sa sustina asta, si probabil ca nu va oferi asa ceva. Poate va oferi la un anumit nivel (Mantle se lauda ca va avea ceva de genu, si Vulkan e verisor cu Mantle). Totusi slabe sanse.

 

Nici in directx12 nu prea ma incred ca or sa reuseasca asta intrun mod care chiar sa fie practic..

love is a verb
Love is a doing word

Posted

Cat despre 'sa functioneze la fel ca DX12', banuiesc ca te referi la faza cu combinatul placilor video, nu? Nu am gasit pe nimeni care sa sustina asta, si probabil ca nu va oferi asa ceva. Poate va oferi la un anumit nivel (Mantle se lauda ca va avea ceva de genu, si Vulkan e verisor cu Mantle). Totusi slabe sanse.

 

Nici in directx12 nu prea ma incred ca or sa reuseasca asta intrun mod care chiar sa fie practic..

 

Tot bolborosesc unii pe Neo ca DX 12 ofera un boost semnificativ pe placile video care au DX 11 and newer ... 15% , parca .

In acelasi timp , ca sa poti spune ca folosesti la maximum capacitatile DX 12 , trebuie sa ai GPU Maxwell .

Vorbim despre aceleasi lucru si aici ?

  • 9 months later...
Posted

https://en.wikipedia.org/wiki/Vulkan_(API)

'' According to Khronos, the Vulkan specification is complete and has been submitted for legal review and is awaiting release in early 2016; ''

- How early?

'' Initial specifications state that Vulkan will work on hardware that currently supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X and up.[27] As Vulkan support will require new graphics drivers, this does not necessarily imply that every existing device that supports OpenGL ES 3.1 or OpenGL 4.X will have Vulkan drivers available ''

- Eu cum aflu daca placa mea primeste drivere pentru Vulkan?

Posted
10 minutes ago, GodsOtherHand said:

astepti :)) altceva nu ai

Sper si eu,mnah,din OpenGL 4.5 sa trec la Vulkan.

Asta pe Laptop.

In cazul Desktop-ului am 4.3.

But..Maybe.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.