Jump to content

15% Dintre Utilizatorii Romani De Internet Sunt Online 6-10 Ore Pe Zi


gaby

Recommended Posts

15% dintre utilizatorii romani de internet sunt online 6-10 ore pe zi

trafic_logo.gif

Acesta este doar unul dintre rezultatele campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe 2154 de site-uri din Romania, printre care si pctroubleshooting.ro. Cu peste 150.000 de respondenti, cercetarea este una dintre cele mai mari efectuate pana acum pentru mediul online autohton si releva aspecte importante referitoare la profilul utilizatorilor romani de Internet.

Peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (54,55%), cu o diferenta de aproape 10 procente fata de femeile care folosesc Internetul (45,45%). Cea mai activa categorie de varsta este aceea a utilizatorilor intre 20 si 23 de ani - 19,61% - urmata indeaproape de cei intre 24 si 28 de ani cu 17,15% si 29-35 de ani, cu putin peste 16 procente. (16,18%). In proportie de 45,8%, utilizatorii romani de internet au absolvit o forma de invatamant superior si/sau postuniversitar, iar 32,4% au studii medii. Veniturile lunare variaza intre 500-800 RON pentru 11.57% dintre participantii la studiu, 10,2% au 800-1000 RON pe luna, 14,93% castiga intre 1000 si 1500 RON, iar un procent de 12,36% ajung pana la 2000 RON lunar. Doar 1,47% dintre utilizatorii romani de internet au venituri ce depasesc 70 000 RON lunar.

85% dintre respondenti utilizeaza Internetul de mai multe ori pe zi, in timp ce un infim 0,07% sunt online doar o data pe luna. In plus, peste 15 procente (15,77%) navigheaza site-urile intre 6 si 10 ore pe zi sau mai mult, insa majoritatea nu depasesc 3 ore de stat pe net zilnic (33,43%).

Internetul este si principalul mijloc de informare pentru utilizatorii romani, fiind prima optiune in 97,24% din cazuri. Urmeaza prietenii sau rudele (34,51%) ca sursa de informatii, ziarele / revistele (29,90%), iar abia pe a patra pozitie se afla televiziunea, cu 25,57 procente.

Important de aflat este si catre ce se indreapta interesul utilizatorilor romani in mediul online. Astfel, peste 60 de procente dintre respondenti intra pe Internet in principal pentru a afla stiri sau a citi ziare online (64.42%). Urmeaza informarea despre produse (52%), site-urile de divertisment (58,4%), serviciile de posta electronica (46,97%) sau retelele sociale (33,81%). De asemenea, 37% dintre utilizatorii romani isi cauta un loc de munca prin site-urile de recrutare online sau isi planuiesc viitorul concediu pe site-uri cu oferte turistice (30,16%).

Implementate pentru prima data in 2007, Studiile demografice de la trafic.ro au beneficiat de un upgrade la nivel de design si, mai ales, la nivel functional. Serviciul accesibil tuturor site-urilor inscrise in trafic.ro presupune completarea unui chestionar standard de catre vizitatorii site-ului pe care ruleaza, iar urmatoarea campanie de Studii demografice va avea loc in intervalul 15 noiembrie-15 decembrie 2009 - participarea este si de aceasta data gratuita.

Studiul s-a desfasurat online pe plan national in perioada 15 iunie-15 iulie 2009, pe un esantion reprezentativ de 151.934 de respondenti, cu pas de esantionare 1 si o marja de eroare de +/- 3%.

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.