Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aseara o cunostinta a venit la mine cu un laptop Dell Latitude D630 pentru a-i schimba memoria RAM. Din fabrica laptop-ul avea 2 GB RAM DDR2, iar proprietarul a vrut sa puna 4 GB. In general (in functie de laptop) operatiunea de schimbare a memoriei RAM nu este foarte dificila, insa ieri am fost intr-o oarecare masura surprins. Dupa ce am desfacut capacul sub care se ascunde de obicei memoria, am gasit o singura placuta de memorie, cealalta fiind ascunsa sub tastatura, chiar deasupra touch-pad-ului. Rolul acestui topic este acela de a le arata posesrorilor de laptop-uri Dell Latitude D620 sau D630 unde anume este ascunsa a doua placuta de memorie, si cum se poate ajunge la aceasta. Pentru ca cel mai bine consider ca poate fi aflat dintr-un filmulet practic, va las in compania acestuia:

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

  • Moderators
Posted

Sunt destule laptopuri la care trebuie demontat cam tot ca să ajungi la RAM.

Dar majoritatea au plăciţă direct sub memorie sau HDD.

P.S. Nu pierdeţi garanţia dacă faceţi upgrade la RAM.

  • Moderators
Posted

Nu stiu despre ce garantie vorbesti tu, dar daca desfaci un surub, cam pierzi garantia.

Dacă desfaci doar căpăcelul din spate pentru memorie, nu pierzi gatanţia.

  • Moderators
Posted

Nu pierzi garantia pentru restul de componente, daca e facut individual, pierzi garantia pentru memoria ram.

Iar daca nu are capacel, pierzi total garantia daca vrei sa-ti faci upgrade.

  • Moderators
Posted

Nu pierzi garantia pentru restul de componente, daca e facut individual, pierzi garantia pentru memoria ram.

Dacă faci upgrade, memoria ram veche rămâne cu garanţia laptopului, iar memoria RAM nouă are garanţia ei de la magazinul de unde ai cumpărat-o.

Posted

Daca capacelul nu are sigiliu, si se umbla usor, nu vad de ce s-ar pierde garantia. Totusi, daca se intampla ceva cu laptop-ul cred ca e mai bine ca atunci cand se duce in service sa se monteze memoriile stock (cine stie peste ce dai la service).

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

  • Moderators
Posted

Daca capacelul nu are sigiliu, si se umbla usor, nu vad de ce s-ar pierde garantia.

E şi asta o chestie dar îşi dau seama dacă ai desfăcut laptopul vreodată, deoarece când umbli cu şurubelniţa la şuruburi, se lasă urme în general (zgârieturi sau alte chestii).

  • Moderators
Posted

Mda, plictisitor când explic chestii?

E clar ...

Nu, esti plictisitor cand sustii o chestie fara sa ai o motivatie concreta. Te comporti copilareste. Tu crezi ca e de ajuns faptul ca esti sigur pe tine.

Fiecare lucru are o exceptie, si de multe ori cand achizitionezi un laptop si nu poti sa modifici configuratia ca sa il personalizezi (adaugi/scoti memorie..etc), trebuie sa cumperi separat componenta si re-sellerul de la magazinul din oras iti va face modificarea, tocmai ca sa nu pierzi garantia.

Ceea ce zici tu e partial adevarat. Sunt reselleri care au service propriu si ofera garantie pe tot aparatul achizitionat, sau individual pe componente (carcasa inclusa).

In al 2-lea caz, individual, e perfect corect ceea ce zici tu, dar nu tot timpul, garantia e pe componenta si daca in certificat spune ca ai voie sa dai jos casuta ram-ului , o poti da, altii nu-ti ofera aceasta posibilitate, indiferent daca acele 2-3 suruburi acceseaza doar sloturile de RAM. Memoria in sine are alta garantie, si normal ca se aplica in cazul in care e defecta, dar daca te duci si vede ca ai umblat la acele suruburi, ai sanse sa ramai cu buza umflata si sa trebuiasca sa-ti cumperi rami pentru ca nu mai e valabila garantia. Totul depinde de resellerii romanesti care daca au aprobarea de la producator, pot elibera garantie proprie cu conditiile lor proprii, si pot stipula chestia asta cu schimbarea memoriei.

Tu asta nu intelegi, tu iei informatia de pe net de undeva, si o pricepi asa cum e dar uiti de alti factori locali care intra in discutie.

E ca si cum ti-ai deschide un magazin de carne si vrei sa te extinzi in india.. si tu ..vrei sa vinzi carne de VACA (care e un animal sfant acolo). Factori regionali, locali tot timpul creaza probleme si trebuie sa te adaptezi de la o situatie la alta.

Sper ca acum m-am facut destul de inteles. Nu o mai tine sus si tare, ca o sa continui sa cred ca esti plictisitor.

  • Moderators
Posted

Adevăr grăieşti, însă în mod normal, magazinele de la care cumperi de exemplu, un laptop, are un "Certificat de garanţie" general dacă se poate zice şi aşa, adică o fişă pe care sunt trecute lucuri gen "nu primim produse ce prezintă urme de lovituri, sigilii rupte sau", etc. Hai să luăm ce scrie pe factura de la PCgarage (am mai comandat de la ei): "Nu fac obiectul garanţiei produsele care prezintă defecte fizice precum: lovituri, crăpături, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garanţie deteriorate, îndepărtate sau modificate, produsele utilizate în conditii neadecvate (tensiuni de alimentare necorespunzătoare, supunerea la variaţii mari de temperatură şi presiune, şocuri mecanice, manipulare incorectă, utilizarea produselor în condiţii de umiditate, praf, noxe sau sub acţiunea substanţelor chimice etc.), setări şi instalari incorecte, bla bla bla". Eh, după ce produsele trec de verificarea asta, sunt trimise la producător, unde are propriile condiţii de garanţie (când trimiţi produsul la magazinul de unde l-ai cumpărat, trebuie păstrat şi garanţia oferită de producător: "Garantia pentru produsele insotite de un certificat de garantie emis de producator/importator se solutioneaza in centrele mentionate si in conditiile specificate in acest document.Pentru acordarea garantiei este necesar sa pastrati certificatul de garantie in original."), specific produsului cumpărat (aici ne referim la un laptop). Dacă pe certificatul de garanţie al componentei spune clar că înlocuirea memoriei RAM de către persoana care îl foloseşte sau altă persoană din afara firmei de unde ai laptopul (adică dacă nu e schimbată de cineva care lucrează la firma de unde ai tu laptopul), poţi pierde garanţia. De procesor sau ecran nici nu mai zic. Adică, mai pe scurt: citiţi mai întâi certificatul magazinului de unde aţi achiziţionat produsul, pentru ca mai apoi să citiţi certificatul de garanţie al produsului în sine (orice producător care îşi respectă numele vă va oferi şi un certificat de garanţie scris şi în limba română. dacă nu se întâmplă treaba asta, ori căutaţi pe google, ori îl citiţi pe cel în engleză). Dacă nu este specificat nimic despre memoria RAM, puteţi trece la treabă, însă pe propriul risc, asigurându-vă că nu faceţi nimic greşit ce ar putea duce la deteriorarea laptopului (înfiletaţi prea tare şi spargeţi plasticul, sau scăpaţi şurubelniţa şi stricaţi placa de bază sau ce mai e accesibil pe acolo). Şi cu ocazia asta mai răspund la o întrebare: dacă laptopul are temperaturi prea mari şi se închide, nu vă apucaţi voi să îl "reparaţi", ci îl trimiteţi la garanţie. (şi nu, nu vă recomand nici să băgaţi aspiratorul prin acele fante de aerisire - am întâlnit cazuri în care s-a "dereglat", să zicem aşa, ventilatorul şi a trebuit schimbat (pierzând şi garanţia, bineînţeles).

Sper că m-am făcut mai clar prin acest mesaj.

  • Upvote 1
  • Moderators
Posted

Ai pornit discutia la modul general, nu particular cum ai explicat in postul de mai sus.

Vezi ca se poate sa faci posturi mai complexe in care sa explici detaliat la ce te referi ? Stiam eu ca poti ! :D

  • Upvote 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.