Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare, in ultimul timp am citit tot felul de articole interesante aici, pe forum, despre noile actualizari de algoritmi Google, EMD, brand domain/domenii brandabile, precum:

Am totusi cateva neclaritati, si m-am decis sa intreb: Cum considera sau va vedea in viitor Google domeniile de mai jos, Exact-Match Domains sau branduri?

wellness.ro | price.ro | originals.ro

Din ce am citit, am inteles ca sunt considerate brand-uri, nu?

A doua neclaritate: Ce inseamna un domeniu brandabil?; mai exact, cum pot alege unul?
A treia: Presupunand ca am nevoie de un website pentru un cabinet veterinar. Daca cumpar domeniul veterniarbrasov.com, sau cabinetveterinar.com, etc., probabilitatea de a fi penalizat este mai mare decat daca iau animalevesele.com, sau drgrigore.com, etc.?

Ultimul meu topic interesant: Ce este un laptop Nova?
Vizitez des sectiunea de Cerinte de Sistem.

Posted

1. Domeniile date ca exemplu de tine sunt si vor fi considerate brand-uri in "ochii" lui Google (domeniile de 1 cuvant nu pot fi considerate emd-uri), asa cum am exemplificat in topicul "Ce este un EMD?", un Exact Match Domain este alcatuit din minim doua cuvinte care formeaza o expresie cautata.

In mod normal, un brand se construieste offline, si dupa aceea online. Online e mai usor, dar piata este extrem de slaba (pe .ro), asa ca offline are 80% din branding.

Asadar, domeniile dintr-un cuvant, fie el si din dictionar, nu pot fi considerate EMD-uri in contextul in care sunt targetate de actualizarile Google, pentru ca practic orice cuvant e exact match pentru ceea ce semnifica, nu?

avioane.ro nu este un EMD targetat de Google, in schimb avioanecumotorcureactie.ro probabil ca nu va mai fi pe prima pagina la cautarea pe expresia din nume.

2. Un domeniu brandabil este usor de tinut minte, usor de scris (tastat), si este semnificativ pentru nisa in care activeaza/va activa.

Iti recomand sa te uiti si peste articolul: , intrucat poti trage si de aici niste concluzii.

3. Da, probabilitatea este mai mare, dar asta nu inseamna automat ca daca ai EMD esti penalizat. Google a dorit ca emd-urile sa aibe aceeasi valoare cu non-emd-urile. Astfel, in prezent ar fi mai bine sa alegi un domeniu brandabil in detrimentul EMD-urilor.

  • Upvote 1

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

Posted

Revin cu o alta informatie, si anume:

Numele unui site poate devini un brand in momentul in care este asociat din ce in ce mai mult cu cautari de genul: keyword + brand.

Sa spunem ca esti un producator de mobila si ai un nume care nu are legatura cu domeniul: sa zicem ca brand-ul tau se numeste "Boomby" si vrei sa te faci cunoscut in online pentru productia de mobila.

In momentul in care iti vine un numar foarte mare de vizitatori pe expresii de tipul "mobila boomby, producator mobila boomby, boomby mobila + orice fel de derivate care contin numele brandului" in acel moment esti vazut ca un brand de mobila.

In plus, daca cineva cauta "boomby" ar trebui sa i se afiseze si sugestii de cautari de tip: mobila boomby si derivatele de mai sus.

Te-ai inregistrat? Ne-ar placea sa te prezinti.

Cum pot sustine forumul?
Cumpara de la eMag folosind acest link.
--------------------
oG2BN9d.gifse1WdXd.gifQG6MtmI.gifRHYjDzD.gifG5p1wui.gif

  • Moderators
Posted

Brand, branding, rebranding e o actiune destul de complicata, nu e chiar asa de usor pe cat ar putea oricine sa o explice. Nu poate fi explicata in cateva pagini pe net. Nu exista un domeniu brandabil sau nu. Branding inseamna altceva. Poti avea domeniul freestyle.com si tu sa faci mobila la comanda.. si sa ai foarte mare succes pentru ca ai un brand bun, indexare pe cuvintele cheie pe care le vrei tu. Ca pana la urma cand cineva cauta pe net mobila la comanda nu cauta : mobila freestyle...

Desi asocierea care am facut-o , fara sa vreau, are totusi o mica legatura .. si se cam potriveste bine..

Posted

Brand, branding, rebranding e o actiune destul de complicata, nu e chiar asa de usor pe cat ar putea oricine sa o explice. Nu poate fi explicata in cateva pagini pe net. Nu exista un domeniu brandabil sau nu. Branding inseamna altceva. Poti avea domeniul freestyle.com si tu sa faci mobila la comanda.. si sa ai foarte mare succes pentru ca ai un brand bun, indexare pe cuvintele cheie pe care le vrei tu. Ca pana la urma cand cineva cauta pe net mobila la comanda nu cauta : mobila freestyle...

Desi asocierea care am facut-o , fara sa vreau, are totusi o mica legatura .. si se cam potriveste bine..

Cred ca prin termenul brandabil nu se refera la faptul ca domeniul respectiv va devenit neaparat un brand sau va fi/este subiectul unei actiuni de branding si in nici un caz ca va deveni singur brand doar daca este ales brandabil ci la acele caracteristici pe care teoretic trebuie sa le indeplineasca un nume, in acest caz de domeniu, pentru a avea potentialul de a fi subiectul unui proces de branding. Cum spunea si gaby: usor de tinut minte, usor de scris si uneori relevant pentru activitatea desfasurata (nu intotdeauna, pentru ca se poate porni si de la cuvinte care initial nu au foarte mare legatura, sau poate chiar nu inseamna nimic). Nu poti brandui baloane-colorate-cu-heliu de exemplu.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.